Gentrepreneur Awards 2022

Tiebe Parmentier van Tekst.ai publieksfavoriet!

De Gentrepreneur Student-Ondernemer 2022 is bekend. De prijs gaat naar Zoë De Cock van HOGENT. Toch mogen we trots zijn op onze drie kandidaten van Universiteit Gent. Ondanks de ijzersterke pitch en verdediging in de finale van Jack Lathouwers van Gutsy, greep hij toch nipt naast de hoofdprijs. Met zijn vlotte babbel, en af en toe een mopje ertussen, had hij alvast heel het publiek mee in zijn verhaal!

Daarnaast gingen we zeker niet met lege handen naar huis, want de Universiteit Gent sleepte de publieksfavoriet in de wacht. Deze prijs ging naar niemand minder dan Tiebe Parmentier van Tekst.ai.

Dat we alvast trots waren op onze 3 geselecteerde UGent’ers voor de wedstrijd begon, is een feit. Benieuwd welke verhalen deze drie ons over 10 jaar zullen te vertellen hebben.

Proficiat aan alle kandidaten voor hun deelname aan deze prachtige show van Gentrepreneur!

Wil je nog eens te weten komen waar onze 3 Universiteit Gent kandidaat student-ondernemers mee bezig zijn? Bekijk dan zeker eens hun pagina en lees verder hieronder. Wie weet kunnen ze wel iets voor jou betekenen.

Tekst.ai - Tiebe Parmentier
Publieksfavoriet Gentrepreneur Awards 2022 – Tiebe Parmentier met Wouter Janssen van Tekst.ai.

Gutsy - Jack Lathouwers
Finalisten Gentrepreneur Awards 2022 – Jack Lathouwers van Gutsy voor Universiteit Gent.

Storything - Egon Gevaert
Genomineerde Gentrepreneur Awards 2022 voor UGent – Egon Gevaert van Storything.

📸 ProMotionBE

(update 18/5/2022)

De genomineerden voor  Universiteit Gent

Op 10 mei 2022 ontdekken we wie de Gentrepreneur Student-Ondernemer van het jaar wordt tijdens de Gentrepreneur Awards 2022. Deze award wordt al voor de 12 keer uitgereikt. De avond wordt gestart met de genomineerden die doorstroomden uit de voorrondes binnen de verschillende hogeronderwijsinstellingen. Voor de UGent zijn dit Egon Gevaert van Storything en Zoomers, Tiebe Parmentier van Tekst.ai en Jack Lathouwers van Gutsy geworden. We leren hen beter kennen en het publiek beslist live mee wie dé finalist per onderwijsinstelling wordt. Deze finalisten nemen het dan tegen elkaar op tijdens een live pitch voor de jury en het publiek. Deze bepalen samen wie de grote prijs van de avond mee naar huis neemt.
Alle drie deze genomineerden hebben een link met DO! Ze werden er gecoacht en begeleid, en ze hebben alle drie deelgenomen aan Expedition DO!, het pre-acceleratie traject van de UGent. Jack en co-founder Achilles van Gutsy wonnen deze wedstrijd in 2021, Tiebe geraakte samen met co-founder Wouter in de finale van 2021, en Egon doet in de huidige editie (2022) mee met co-founder Caroline in een totaal nieuw concept.

De genomineerden voor Universiteit Gent in de kijker

Graag stellen we u even de drie genomineerden voor aan de hand een video.

Jack Lathouwers – Gutsy

Tiebe Parmentier – Tekst.ai

Egon Gevaert – Storything en Zoomers

We wensen hun alle drie ongelooflijk veel succes, en wij hopen alvast dat één van deze drie met de titel ‘Gentrepreneur Student-Ondernemer 2022’ naar huis mag. #WeAreUGent
Wil je je laten inspireren door al dat jong ondernemend talent en je ondernemende Gentse netwerk uitbreiden tijdens de aansluitende netwerkreceptie. Reserveer dan vlug nog je ticket voor de Gentrepreneur Awards 2022 en stem mee voor de overwinning van de UGent!
(update 6/5/2022)