Gentrepreneur Awards 2020: de UGent-winnaars

Dit jaar worden de Gentrepreneur Awards een beetje anders dan anders uitgereikt. Elke dag van deze week trakteert Gentrepreneur ons op een mini-awardshow.

In de eerste categorie ‘Duurzame Duizendpoot‘ zijn we trots op UGent-winst met Expedition DO!-team Dripl.
UGent’er Colin Deblonde en teamgenoten Lucas Moreau, Lukas Marivoet en Mathijs Vanacker voorziet tappunten waar je op een duurzame, gezonde en gebruiksvriendelijke manier je eigen drinkfles kan vullen met bio-limonades.
Op die manier zorgen ze niet op 1 maar op 3 manieren voor duurzame winst:

• plastic wegwerpverpakkingen worden overbodig
  • vermindering van CO2-uitstoot op elk niveau van de drankproductie
  • de automaten zijn ook duurzamer voor de eigenaar (minder energieverbruik etc.)

Hoe werkt zo’n automaat?

Ook de Gentrepreneur Student-Ondernemervan 2020 werd een UGent’er. Tibo Ceulers van Pic@Media runt als student-ondernemer zijn eigen productiehuis dat fotografie, videografie, grafisch ontwerp en social media marketing verzorgt voor bedrijven en particulieren.

Daarnaast ook een dikke proficiat aan alle andere UGent-genomineerden: